juli 2020

NIEUWSBRIEF EHBO ST. BERNARDUS UDENHOUT Zomer 2020
Beste Leden,
Wat een rare tijden hebben we gehad (en nog steeds)
Hopelijk is iedereen gezond? Dat is toch echt het allerbelangrijkste.
Tja de EHBO was net als vele activiteiten direct gestopt door corona.
Langzaam starten dingen weer op en dus ook de EHBO.
Maar goed nu eerst de zomervakantie!
Wat jullie ook besluiten te gaan doen,
geniet ervan en pas goed op jezelf en elkaar!
Eerste les maandag 7 september 2020
Door de corona Lock down is ook de jaarvergadering uitgesteld, dus we beginnen dit nieuwe seizoen met het inhalen van de Algemene ledenvergadering. Er is ook tijd en ruimte om iedereen weer te zien en te spreken, uiteraard met in acht neming van de RIVM richtlijnen!
We praten jullie bij over de cijfers van 2019 en blikken terug en vooruit.
EHBO & Corona:
Voor de duidelijkheid; Wij houden ons aan de richtlijnen van het RIVM & krijgen via o.a. het oranje kruis ook adviezen hoe te handelen. Uiteraard is het belangrijk dat iedereen zijn gezond verstand gebruikt en thuis blijft bij klachten!  Gelukkig beschikken we over een grote ruimte dus 1 ½ meter is geen probleem.
Nieuwe rooster
Zoals jullie zullen zien is het rooster anders dan voorheen, dit komt omdat we diverse competenties hebben samengevoegd, zodat er minder herhalingsavonden zijn. Wel kan het zijn dat je een keer niet kan en daardoor deze competentie niet kan halen, hier hebben we uiteraard ook aan gedacht! We hebben diverse avonden een joker of van alles wat staan, dit is om te zorgen dat iedereen zijn benodigde competenties kan halen. Geef vooraf even door welke competenties je mist dan zorgen we dat deze in de betreffende les aanbod komen! Verder zijn er een aantal interessante avonden gepland voor posters, uiteraard is dit niet alleen voor de posters, maar voor ALLE EHBO ers.
In deze avonden behandelen we zaken die we vaak met posten tegen kunnen komen. Ook hier zijn verzoekjes of input vanuit de leden welkom!
(Graag vooraf per mail, dan kunnen we dat voorbereiden.) RK Vereniging EHBO St. Bernardus Udenhout, secretariaat.ehbo.udenhout@gmail.com www.ehbo-udenhout.nl Postadres: Zeshoevenstraat 36-G, 5071 BM Udenhout Ibannr. NL 46 RABO 0152007636

Maandag 14 september 2020
Deze avond verzorgd Myriam een speciale avond over alcohol & drugs met aandacht voor de daarbij komende letsels en wat wij als EHBOers daarmee kunnen.
Herhalingsdagen
Wegens succes hebben we wederom 2 zaterdagen ingepland voor een herhaling dag. Alle belangrijke punten van de EHBO worden behandeld op deze dag, maar tijdens de herhalingsavonden worden de diverse onderwerpen verder uitgediept en uiteraard uitgebreider behandeld. Wanneer je de herhaling dag volgt bent je uiteraard ook van harte welkom op de herhalingsavonden! Doe er je voordeel mee, zeker voor posters of actieve EHBO ers hebben we hele interessante avonden gepland.
De herhaling dag duurt van 10.00 – 16.00 uur wij zorgen voor de lunch.
Aanmelden graag per mail, let op wees er snel bij want vol = vol!
Posten
Helaas valt er nu niets te posten en staat er ook niets op de planning.
Nieuwe cursus:
Het examen van de laatste cursus (begin 2020) kon door corona geen doorgang vinden, dit staat nu voor maandag 28 september gepland. De cursisten worden voor die tijd nog even bij gespijkerd en wij hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt. Alvast veel succes gewenst allemaal!
Ook dit seizoen plannen we weer een nieuwe cursus, mits voldoende aanmeldingen, dus mocht je nog mensen kennen die deze cursus graag willen volgen? Het zijn in totaal (incl examen) 9 avonden.
Omdat kinderletsels inmiddels is opgenomen in de EHBO, plannen we deze cursus alleen op speciaal verzoek, bij voldoende aanmeldingen, uiteraard blijven de kinderletselleden welkom op de herhalingslessen en zorgen wij ook voor verlening van het certificaat.
Het verschil tussen een cursus kinderletsels en volledige EHBO cursus is erg klein, 4 avonden en bovendien worden de kosten van de volledige cursus vaak vergoed en van kinderletsels niet…
Bij interesse mailen naar: secretariaat.ehbo.udenhout@gmail.com
Bezoek onze vernieuwde website & onze facebookpagina!
Vragen?
Zijn er nog vragen of opmerkingen dan horen we dat graag.
Zoals bekend (zie boekje) zijn de vertrouwenspersonen bij de EHBO vereniging Bart Heuvelmans & Nicole Schoenmakers.
Mocht er iets zijn laat het weten.