augustus 2022

Augustus 2022
Beste Leden,
De zomer is in volle gang! Wat een heerlijk weer! Misschien wel iets te warm voor sommigen?
Denk aan de eerste regel van de EHBO: Zorg goed voor jezelf! Op tijd iets eten en drinken, pas je tempo aan, relax en geniet!
Het is alweer even geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord. We hebben het seizoen goed afgesloten. En hopelijk geniet iedereen van zijn of haar welverdiende vakantie! Toch is er achter de schermen alweer hard gewerkt aan het nieuwe EHBO Seizoen. Dit jaar hopelijk een “gewoon” seizoen, zonder lockdown of verscherpte maatregelen. Natuurlijk is corona nog niet weg en zullen wij als EHBO ook alles doen wat mogelijk is om het voor iedereen zo prettig en veilig mogelijk te laten verlopen.
In de bijlage het boekje voor het nieuwe seizoen, met dank aan Annie Heuvelmans voor het maken daarvan! We hebben geprobeerd wat meer competenties op 1 avond te zetten, zodat er meer variatie mogelijk is en we ook een aantal maandagen vrij kunnen plannen.
Uiteraard is het mogelijk, indien nodig en indien gewenst, extra lessen in te plannen.
Let op net als anders dien je voor sommige lessen aan te melden i.v.m. beperkt aantal personen!
Zoals vorige seizoen hebben we bij de reanimatie ieder een eigen pop, dit i.v.m. hygiëne en veiligheid. Ook is kinderletsel en wandelletsel niet meer een aparte module, maar is deze inmiddels onderdeel van de gewone EHBO, dus voor deze lessen is iedereen welkom. (kinderletselleden & “gewone” EHBO leden) Aanmelden voor deze lessen is gewenst.
We starten maandag 5 september en hopen jullie dan allemaal weer gezond en wel te mogen begroeten.
Op maandag 12 september start er een nieuwe cursus EHBO, Reanimatie incl. wandel en kinderletsels. We wensen de nieuwe cursisten alvast veel succes!
Mochten er nog mensen een cursus willen volgen opgeven is nog mogelijk er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Graag via: secretariaat.ehbo.udenhout@gmail.com
VRIJWILLIGERS GEZOCHT!
Zoals overal kan de EHBO vereniging ook niet zonder vrijwilligers.
Nu er weer meer mag en kan is er ook meer vraag naar posters.
Vele handen maken ligt werk en wanneer iedereen een keertje helpt hebben we altijd voldoende mensen. Bart krijgt het gelukkig telkens weer voor elkaar dat er voldoende posters zijn, maar iets meer hulp is zeker welkom!!! Dus schroom niet en meld je aan, je bent nooit alleen, het is gezellig en heel leerzaam!
HULP VERBANDMEESTER!
Nu we dan toch bezig zijn om vrijwilligers te motiveren, brengen we de vacature van verbandmeester nog maar even onder de aandacht! Bart regelt dit al vele jaren, maar wil in 2024 het stokje overdragen. Omdat het fijn is dit alvast geleidelijk te doen zoeken we nu dus al een hulp verbandmeester. Samen zorgen jullie voor de benodigde materialen in de tassen om te posten, maar ook voor de materialen tijdens de herhalingslessen. Mee informatie? Of wil je een keer mee kijken wat het inhoud? Vraag het aan Bart of meld je aan via de mail! RK Vereniging EHBO St. Bernardus Udenhout, secretariaat.ehbo.udenhout@gmail.com www.ehbo-udenhout.nl Postadres: Zeshoevenstraat 36-G, 5071 BM Udenhout Ibannr. NL 46 RABO 0152007636

RABOBANK HART VOOR JE CLUB ACTIE
Graag brengen we de Rabobank actie Hart voor je club nog even onder de aandacht.
Ook dit jaar doen wij als EHBO weer mee aan deze actie.
We hopen dat vele mensen de EHBO een warm hart toe dragen en op ons stemmen.
Hoe? Via Rabobank Hart voor je club! Dank alvast voor jullie support!
ZEVENDORPENOEFENING HELVOIRT
Na een aantal jaren van corona is het in september eindelijk zover!
Er wordt weer een 7 dorpenoefening georganiseerd.
En wel op dinsdag 27 september a.s. in Helvoirt.
Alle gediplomeerde leden zijn van harte welkom en uitgenodigd om deel te nemen!
Nog nooit gedaan? Het is super gezellig en erg leerzaam!
En geen zorgen het is geen wedstrijd, maar gewoon een oefening voor jezelf.
Tegen die tijd volgt er meer informatie waar we worden verwacht.
Zet de datum 27 -9-22 alvast in je agenda, inloop vanaf 19.30/19.45 uur,
start oefening meestal om 20.00 uur
Dit was het voor nu.
Geniet van de zomer!
Zorg goed voor jezelf en elkaar!
En tot maandag 5 september!
Zonnige groet, namens het bestuur, Nicole Schoenmakers