maart 2023

Door omstandigheden is het helaas weer een hele tijd geleden dat er een nieuwsbrief is geschreven. Dus hoogste tijd!
Vandaag is de meteorologische lente begonnen! En hoe! Heerlijk dat zonnetje!
Lezing 13 Maart
Maandag 13 maart a.s. in De Peppel te Udenhout, ingang Tuinstraat.
Aanvang: 20.00 uur.
Een zeer interessante lezing welke wordt gehouden door dhr. Kuijsten.
Deze zal o.a. gaan over de opvang van trauma slachtoffers in het ETZ.
Van harte aanbevolen en je bent uiteraard van harte welkom inclusief eventuele introducee.
Ledenvergadering 20 maart
Zoals eerder gemaild zijn jullie van harte uitgenodigd voor de Algemene Leden Vergadering op maandag 20 maart a.s. welke gehouden wordt in De Peppel te Udenhout, ingang Tuinstraat. Aanvang is 20.00 uur.
De notulen van de vorige gehouden Algemene Ledenvergadering (21 maart 2022) zijn in te zien via onze website en per mail verzonden. Ze staan op de website vermeld onder het kopje “Nieuwsbrieven”.
7 Dorpenoefening
Noteer ook even 12 april in je agenda.
Dit is de datum van de 7-Dorpenoefening welke gehouden wordt in Berkel-Enschot.
Altijd heel leerzaam en van harte aanbevolen.
Posten
De carnaval is weer achter de rug en goed verlopen.
We hebben inmiddels een mooie groep enthousiaste posters!
Maar uiteraard zijn we altijd op zoek naar extra vrijwilligers.
Dus schroom niet om je aan te melden!
Je staat nooit alleen! Kirsten Denissen heeft de planning van de posters van Bart Heuvelmans over genomen! We hebben een posters app waar Kirsten de planning stuurt.
De eerst volgende evenementen zijn: Udenhout onder zeil en Avond4 daagse.
HULP VERBANDMEESTER!
Nu we dan toch bezig zijn om vrijwilligers te motiveren, brengen we de vacature van verbandmeester nog maar even onder de aandacht! Bart regelt dit al vele jaren, maar wil in 2024 het stokje overdragen. Omdat het fijn is dit alvast geleidelijk te doen zoeken we nu dus al een hulp verbandmeester. Samen zorgen jullie voor de benodigde materialen in de tassen om te posten, maar ook voor de materialen tijdens de herhalingslessen. Mee informatie? Of wil je een keer mee kijken wat het inhoud? Vraag het aan Bart of meld je aan via de mail! RK Vereniging EHBO St. Bernardus Udenhout, secretariaat.ehbo.udenhout@gmail.com www.ehbo-udenhout.nl Postadres: Zeshoevenstraat 36-G, 5071 BM Udenhout Ibannr. NL 46 RABO 0152007636

Vergoeding EHBO-herhalingslessen en -cursussen Het is gebleken dat de leden-contributie binnen uw vereniging, mits voorzien een nota gespecificeerd als ‘kosten herhalingslessen EHBO’ door de meeste ziektekostenverzekeringen geaccepteerd wordt en geheel of gedeeltelijk vergoed worden. Datzelfde geldt voor de EHBO-cursussen en Reanimatie herhalingscursussen. Declareren bij ziektekostenverzekeringen kan alleen met een formele nota op naam van de EHBO-vereniging en te naam van de verzekerde. Op die manier kunnen de kosten van het lidmaatschap voor uw leden beperkt worden en de drempel om lid te worden (of te blijven) prettig verlaagd worden.
COMPETENTIES.
Een van de primaire taken van het bestuur is: Veel aandacht besteden aan wervingsacties om nieuwe leden binnen te krijgen. Maar het is dweilen met de kraan open als (te) veel gediplomeerde leden te weinig naar de herhalingslessen komen en daardoor de verplichte competenties niet halen. Hierdoor laten jullie helaas het EHBO diploma verlopen. Verloren moeite voor de betrokkenen en jammer voor de vereniging die zoveel mogelijk competente leden binnen onze gemeenschap wil hebben.
Het bestuur hoopt dat dit korte berichtje er toe zal lijden dat jullie, onze EHBO leden, meer maandagavonden vrij gaan houden om de herhalingslessen te volgen, en wij als bestuur zullen op onze beurt nog meer activiteiten proberen te ontplooien om zodoende van een gezonde EHBO vereniging een kerngezonde te maken.
Namens het bestuur,
Peter Santegoets.